12 Aralık 2011 Pazartesi

ÇOCUK RESİMLERİNDE AVRUPA BİRLİĞİ ALGISI


                                                                                                                                       




İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM VE RESİMSEL İFADELERİNDE ALGI VE GÖZLEMLERİNİ İFADE BİÇİMLERİ
(AVRUPA BİRLİĞİ ÖRNEĞİ) adlı makaleden alınmıştır.






                                                                                 Yard. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET
                                                      Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim  Bölümü
                                                          
                                                                                 Öğr. Gör. Burçin TÜRKKAN
                                                     Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
                                                          
      
      İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimsel ifadelerinde algı ve gözlemlerini ifade biçimlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada;                                                                   

     

      İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimsel ifadelerinde algı ve gözlemlerini ifade biçimlerini ortaya koymak amacıyla, Türkiye'nin Avrupa Birliği‟ne girmesine ilişkin neler düşündüklerini yazılı anlatım yoluyla ifade etmeleri istenmiştir. Yazılı anlatım çalışmasının ardından öğrenciler konuya ilişkin duygu ve düşüncelerini birer resim yaparak anlatmışlardır.

       
       Yaptıkları resimlerini anlatırken öğrencilerin konuyu farklı yönlerden algıladıkları ve resimlerini ona göre çizdikleri görülmektedir.

        Şöyle ki;

    Yukarıda görünen resim Aslı adlı öğrenciye aittir.

    Avrupa birliği'ne yönelik ulaşımdaki değişimlere ilişkin Aslı, tren, uçak ve insanları
betimlediği resmine dair “ulaşımda daha bi ilerleme, bu tür hızlı trenler
çoğalacak…çocukların kaldırımlarda sokaklarda daha rahat oyun oynayabilecekleri
yerler olacak. Mesela genellikle çimlerde oynuyolar, kapıcılar da kızıyo çimlerde
oynamayın diye. Çocuklar da kaldırımlarda oynayamadıkları için hiç oynuyamıyolar" biçiminde görüş belirtmiştir.

     Bir başka öğrencinin yaptığı resme yer verecek olursak;


-KEREM'İN RESMİ-
Yan taraftaki resim de Kerem adlı öğrencinin resmidir.


Aslı'ya göre resimsel ifadesinde Avrupa Birliği'ne ilişkin farklı bir konuda görüş bildiren Kerem,
yaptığı resimde yüksekte olan kürsüde 3 Avrupa Birliği üyesi koymuş, aşağıda ise
başbakan olduğunu ifade ettiği birini, elinde Türk bayrağını tutarken çizmiştir.

Resmini anlatırken de  “zaten bizi almayacaklar ki… ” ifadesini kullanmıştır.






   


                                                                                



                                                                                

       



        

                                                     

       
       

      İ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder